مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 20:302024-01-15سياسي

دستاورد| محصول ایرانی که خونریزی را به سرعت قطع می کند


متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانستند محصولی نانویی برای قطع سریع و موثر خونریزی بسازند.

- به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانستند محصولی نانویی برای قطع سریع و موثر خونریزی  بسازند.

مدیر اجرایی این شرکت دانش بنیان، با اشاره به تلاش برای رفع یکی از نیازهای حوزه پزشکی تحت عنوان بندآورنده موضعی خون ریزی عنوان کرد: بندآورنده های پیشرفته موضعی خونریزی (نانوهم) محصول نانوکامپوزیتی پیشرفته ای است که قطع سریع و موثر خونریزی را ممکن می کند.

وی با اشاره به ثبت اختراع و پتنت محصولات دانش بنیان هموستاز یا بندآورنده خون، عنوان کرد: این محصولات شامل هموستاز استخوان، بانداژ هموستاز، هموستاز جاذب، تامبون بینی، تامبون دندان، پانسمان اولیه و ثانویه است که با همکاری شتاب دهنده فراز در مسیر تجاری سازی قرار گرفته اند.

این مدیر با اشاره به تولید و تجاری سازی محصول نانوهم با هدف ایجاد رویکردی جدید در حوزه محصولات هموستاز عنوان کرد: این محصول ضمن برخورداری از قابلیت قطع موثر خونریزی در ضخامت های ماکرومتری، دارای ویژگی های زیست سازگاری و حفاظتی مناسب است و می تواند ضمن حفاظت از زخم در مقابل ورود میکروب ها و حفظ رطوبت محل جراحت، به سهولت و بدون آسیب زدن به طبیعت، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| محصول ایرانی که خونریزی را به سرعت قطع می کند

دستاورد| محصول ایرانی که خونریزی را به سرعت قطع می کند